3 Korban Lumba Haram...

Tiga maut termasuk dua pelajar berusia 18 dan 19 tahun dipercayai akibat lumba haram dalam kejadian di Kilometer 283.6 Lebuhraya PLUS arah selatan berhampiran Simpang Pulai, di sini, awal pagi tadi.

Dalam kejadian kira-kira 3.20 pagi itu, mangsa yang maut dikenal pasti sebagai Mohd Azwandi Riffen, 26, dari Sungai Siput; Muhamad Nursyafiq Sham, 19, pelajar kolej berasal Malim Nawar dan Syed Muhammad Aiman Syed Hassandi, 18, pelajar Giat Mara dari Sungai Siput.


Timbalan Ketua Polis Daerah Ipoh Superintendan Mohd Nor Rashid berkata, pihaknya mendapat maklumat awam mengenai kemalangan itu dan sebaik tiba di lokasi kejadian tiga lelaki berkenaan sudah meninggal dunia di tempat kejadian.

Menurutnya, siasatan awal berdasarkan keterangan beberapa saksi kejadian, ketiga-tiga mangsa dipercayai terbabit dalam kegiatan lumba haram bersama puluhan mat rempit lain dan punca kejadian dipercayai akibat mangsa berlanggar sesama sendiri membabitkan tiga motosikal yang mereka tunggangi.

"Bagaimanapun, polis hanya menemui dua motosikal jenis Yamaha 125Z di tempat kejadian, manakala sebuah lagi dipercayai dilarikan oleh rakan mangsa.

"Kumpulan mat rempit berkenaan dipercayai berlumba dari kawasan Ampang, di sini hingga ke Simpang Pulai sebelum terbabit kemalangan," katanya ketika dihubungi hari ini.

Menurutnya, mayat mangsa kemudian dihantar ke Jabatan Forensik Hospital Raja Permaisuri Bainun (HRPB) untuk dibedah siasat sebelum dituntut ahli keluarga pagi tadi.

"Polis ingin menasihatkan kepada golonggan muda terutama pelajar agar tidak membabitkan diri dalam kegiatan lumba haram dan kami akan menjalankan operasi besar-besaran bagi membanteras kegiatan tidak berfaedah serta membahayakan keselamatan ini.

"Kes disiasat mengikut Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987," katanya. - HM

1 Response to "3 Korban Lumba Haram..."

  1. Sebelum saya ceritrakan kisah hudupku terlebih dahulu perkenalkan nama saya Pak Kusniadi. Dari Bogor. saya hanya ingin berbagi ceritah dengan kalian semua para penggilah togel, awalnya itu saya hanya kuli bagunan,punya anak dua,dan istri saya hanya penjual syayur keliling dikampung kami , ekonomi kami sangat pas-pasan, hutan tambah numpuk, anak saya juga butuh biaya sekolah,hidup ini bener-bener susah.Tapi akhirnya ada teman saya yang bilang bila mau merubah nasib coba hubungi nomor hp MBAH JEJE TRIJAYA katanya dia bisa membantu orang yang lagi susah. jadi saya lansung hubungi MBAH JEJE TRIJAYA, dan saya menceritakan semuanya, tenteng keluarga kami akhirnya saya di kasih angka ghaib [4d,] sudah 3x putaran tembus,dengan adanya MBAH JEJE TRIJAYA,saya sekeluarga bersukur semua utang saya lunas bahkan sekarang saya sudah buka usaha. silahkan anda buktikan sendiri insya allah anda tidak akan kecewa dari angka ghaib MBAH JEJE TRIJAYA bagi yang berminat hubungi MBAH JEJE TRIJAYA di nomor ini: 0823 3737 6471 dan saya sudah buktikan sendiri angka ghaibnya demih allah demi tuhan...ini kisah nyata dari saya,terima kasih.

    ReplyDelete